Lopen

Lopen is het zwaarste onderdeel van de triathlon of duathlon. Je hebt al veel gegeven met fietsen en zwemmen. Een uitstekende looptechniek en -conditie is een vereiste om in jouw droomtijd de eindstreep te halen. Onderstaand lees je meer over hoe wij je kunnen ondersteunen bij het bereiken van je optimale looptechniek en ~conditie.

Een optimale looptechniek is een vereiste om blessurevrij te blijven

Techniekanalyse

Net als zwemmen en fietsen is lopen een technieksport. Nog meer dan de andere twee sporten kent hardlopen een hoge impact op je lichaam. Dat maakt een goede techniek essentieel om blessurevrij te blijven.

Wij hanteren een techniektest, waarin we kunnen analyseren hoe effectief jouw loopstijl is. Hierbij maken we ook een video-analyse, die je op je gemak kunt terugkijken. Tezamen met onze tips kunnen we specifieke kracht- en lenigheidsoefeningen aanbieden die je makkelijk zelf thuis of in de sportschool kunt uitvoeren.

Een effectieve loopstijl zorgt ervoor dat je langere afstanden kunt lopen en je snelheid kunt verhogen. Dat betekent uiteindelijk meer plezier in het hardlopen.

De techniekanalyse kan plaatsvinden op een lokatie van jouw keuze. De Techniekanalyse duurt maximaal 1,5 uur. De kosten bedragen eenmalig € 75,-. Vraag naar de kortingsmogelijkheden in combinatie met Persoonlijke Coaching.

Conditietest

Een goede indicatie van waar je conditioneel staat. Dat is het doel van de inspanningstest. Wij hanteren een inspanningstest waarmee we op verschillende niveaus willen weten wat je loopsnelheid is. Denk aan bijvoorbeeld je sprintsnelheid en je omslagpunt tussen je aerobe en anaerobe vermogen. Deze niveaus zijn van essentieel belang voor een effectief persoonlijk trainingsplan.

De Inspanningstest kan plaatsvinden op een lokatie van jouw keuze. De Inspanningstest duurt maximaal 1,5 uur. De kosten bedragen eenmalig € 75,-. Vraag naar de kortingsmogelijkheden in combinatie met Persoonlijke Coaching.

Persoonlijk trainingsplan

Een Persoonlijk trainingsplan start met een uitgebreid intakegesprek over je ambities. We kijken naar je voorkeuren, je ervaringen met trainen en wedstrijden en naar de tijd die je beschikbaar hebt om te kunnen trainen. We willen bijvoorbeeld weten welke trainingsvormen je plezierig vind en welke juist niet. Wat leidt tot snelle adaptatie of wat juist minder goed werkt. We kijken naar je fysieke gesteldheid zoals je conditie, kracht en lenigheid. En niet te vergeten naar je sterke en minder sterke punten als loper of triatleet. Meer weten over een Persoonlijk trainingsplan en Persoonlijke Coaching?