Een Granfondo, de Topcompetitie of het triathlonwedstrijdseizoen. Voor welk doel je ook traint, het begint met een goede conditie en een optimale fietstechniek. Hier lees je hoe wij jou hierbij kunnen ondersteunen.

Dokkeren over de kasseien, klimmen in een heuvelklassieker of een meerdaagse bergrit



Techniekanalyse

Net als zwemmen en lopen is fietsen een technieksport. Vaak is er wel aandacht voor bochtentechniek of afdalen. Veel minder bekend is dat effectief fietsen vooral te maken heeft met de pedaaltechniek.

Wij hanteren een techniektest, waarin we kunnen analyseren hoe effectief jouw pedaaltechniek is. We maken hierbij gebruik van video-analyse, die je op je gemak thuis kunt nakijken. Tezamen met onze tips kunnen we specifieke kracht- en lenigheidsoefeningen aanbieden die je makkelijk zelf thuis of onderweg op de fiets kunt uitvoeren. Een effectieve pedaaltechniek zorgt ervoor dat je meer energie overhoudt voor het trekken van een sprintje bij het plaatsnaambordje of voor het looponderdeel.

De techniekanalyse vindt plaats in onze praktijkruimte aan de Koninginneweg in Oud-Beijerland. De Techniekanalyse duurt maximaal 1,5 uur. De kosten bedragen eenmalig € 75,-. Vraag naar de kortingsmogelijkheden in combinatie met Persoonlijke Coaching.

Inspanningstest

Een goede indicatie van waar je conditioneel staat. Dat is het doel van de inspanningstest. Wij hanteren een inspanningstest waarmee we op verschillende niveaus willen weten wat je vermogen is. Denk aan bijvoorbeeld je piekvermogen en je omslagpunt tussen je aerobe en anaerobe vermogen. Deze niveaus zijn van essentieel belang voor een effectief persoonlijk trainingsplan.

De Inspanningstest vindt plaats in onze praktijk aan de Koninginneweg te Oud-Beijerland. De Inspanningstest duurt maximaal 1,5 uur. De kosten bedragen eenmalig € 75,-. Vraag naar de kortingsmogelijkheden in combinatie met Persoonlijke Coaching.


Persoonlijk trainingsplan

Een Persoonlijk trainingsplan start met een uitgebreid intakegesprek over je ambities. We kijken naar je voorkeuren, je ervaringen met trainen en wedstrijden en naar de tijd die je beschikbaar hebt om te kunnen trainen. We willen bijvoorbeeld weten welke trainingsvormen je plezierig vind en welke juist niet. Wat leidt tot snelle adaptatie of wat juist minder goed werkt. We kijken naar je fysieke gesteldheid zoals je conditie, kracht en lenigheid. En niet te vergeten naar je sterke en minder sterke punten als wielrenner of triatleet. Meer weten over een Persoonlijk trainingsplan en Persoonlijke Coaching?